Статья

Posibilitatea dirijării învățării prin intermediul activității lecție pe platforma moodle

O activitate deosebit de importantă și utilă inclusă în platforma de învățare MOODLE este Lecția. Aceasta permite de a personaliza prezentarea conținutului cursului și oferă studentului posibilitatea de a o parcurge pe o traiectorie individuală. Ca și prelegerea tradițională, activitatea Lecția în MOODLE îndeplinește funcția de informare. Însă, spre deosebire de prelegerea tradițională, Lecția în MOODLE re­prezintă un element activ al mediului de învățare, care presupune implicarea activă a studentului în dobândirea și fixarea cunoștințelor.


Lecția creată de cadrul didactic pe platforma de învățare MOODLE constă într-un număr de pagini pe care trebuie să le parcurgă studentul, având la baza fiecărei pa­gini câte o întrebare. În funcție de corectitudinea răspunsului oferit, studentul este condus la pagina următoare sau întors la o pagină anterioară. O lecție trebuie planificată foarte bine, de la început, de către creatorul acesteia. Platforma de învățare MOODLE propune reglarea unui șir întreg de parametri, referitori la acest tip de activitate care pot determina: perioada de acces la conținut, punctajul ce poate fi acumulat în rezultatul parcurgerii unei lecții, posibilitatea de navigare prin conținut, dependența de conținut cu alte lecții etc. În general, acest tip de activitate presupune evaluare și cumulare de note sau puncte, dar, în contextul instruirii adaptive, se propune uti­li­zarea Lecției ca o activitate de studiu independent, cu evaluare for­ma­tivă, rezultatele căreia doar determină traseul deplasării studentului prin materia de studiu.

Materiale sumpimentare

Comentarii (0)


Добавьте комментарий





Tag-uri admisibile: <b><i><br>Adauga nou comentariu:


Последние комментарии